tisdag 5 november 2013

Förstå din motsåndare




Om du som jag, tar del av debatter och YouTube video snuttar i det här ämnet, så kanske du har märkt att den styrande eliten ofta porträtteras som kalla psykopater, eller värre (som David Icke's form-skiftande-reptil-utomjordingar).

Huruvida detta är sant eller inte skall jag inte försöka avgöra här. Om jag lärt något här i livet så är det att det finns massor av saker jag inte vet – speciellt som jag funnit ut att massor av saker jag trodde jag förstod hur de var, inte alls var på det sättet.

Istället skall jag ge dig inspelningar av en workshop som gjordes för några år sedan i Alperna för folk som ville lära sig hur de kunde få sina önskningar att gå i uppfyllelse (för de flesta människor betyder detta massor av pengar). Den hålls av en snubbe som heter Kevin Trudeau.

Han var en medlem av det hemliga sällskapet The Brotherhood och blev otroligt rik genom att lära vad de lärde sina medlemmar. Men han hoppade av för att göra den kunskapen tillgänglig till mer vanligt folk, så att det kunde komma fler till godo. Han lär också ut alternativ hälsa.

Jag köpte dessa inspelningar för några år sedan. De såldes som en introduktion till en klubb där man kunde lära liknande saker och tjäna pengar på att introducera nya medlemmar. Jag gick med när de hade ett specialerbjudande, men fann inte det extra materialet lika bra som denna workshop, och jag är inte någon säljartyp, så affärsidén tilltalade mig aldrig.

Men jag har lyssnat igenom dessa inspelningar många gånger, och varje gång ger de något mer eller påminner mig om saker jag glömt.

Han talar en del om människorna i dessa sällskap och det ger en unik inblick i deras värld som man kanske inte annars får från elithatarna. Alla är inte psykopater, men han säger att en halva består av individer med en parasitisk läggning och som använder sin kunskap och position för att skapa monopol på alla nödvändigheter, och därmed ha en säker inkomstkälla och ett strypgrepp på befolkningen.

Tyvärr är det på engelska och om din engelska inte ligger på konversationsnivå eller högre, så kanske detta är oväsentligt. Jag har valt att ta upp det här för de fördelar som det har för dem som lär detta.

Det är i grunden om hur vi skapar vår lott i livet med våra egna tankar och känslor. Så det är inget nytt. Men av allt material jag studerat på detta ämne så är detta det bäst presenterade och mest logiskt förklarade. Detta är också ett viktigt ämne för oss frihetssträvare. Om vi vill ändra världen till något mer positivt och rättvist system (eller inget system alls – ifall människan någon dag kan mogna till en sådan nivå) så är det viktigt att veta hur vi projicerar detta och får saker att hända, både personligen och som grupp.

Tro det eller ej, men alla dessa domedagsprofeter som avslöjar alla hemska saker som eliten gör idag (Chemtrails, HAARP, Floridering av dricksvatten, mikrovågsvapen, barnkidnappning av myndigheter, etc. etc.), i tron att detta skall stoppa vansinnet, kan mycket väl bidra till att dessa saker accelereras eller används i större skala (min högst personliga åsikt). Det är bra att informera, men dåligt att göra så på ett sätt som skapar oro, skräck, rädsla, eller panik. Folk är inte rationella i dessa känslonivåer och därmed blir inget konstruktivt gjort.

En positiv anda och att ha ett mål i sikte, är viktigt i vad man än gör. Denna workshop innehåller en massa bra information om just detta.

Jag har lagt upp den här på ett ställe det kan laddas ner av dem som vill ta del. Ingen kostnad. Jag bryter nog mot någon copyright här, så har inte skrivit ut namnet. Men resonerar som så att då detta är ett introduktionserbjudande för klubben, så kanske någon går med och då har de inte precis förlorat något. Här är länken: http://www.4shared.com/dir/eiSJcwxG/sharing.html

Klicka på ”Your wish...” och ladda ner.

Jag har också lagt upp en hel del annat material här, som till exempel en väldigt bra serie av utbildande samtal av Dean Clifford, vilka inte finns på nätet längre (troligen p.g.a. någon slags tvist) men kan laddas ner från ”D.C.” foldern här. Jag föreslår att ifall dessa saker intresserar dig, att du bokmärker den här sidan för framtida referens.

Hoppas detta är till hjälp.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kent.

Kan du inte lägga upp en flik där man kan komma med tolkningar av lagen och lagspråk på ett och samma ställe.

Tex. undrar jag om förstår har samma kontext som understand i engelskan. förstå kan i äldre sammanhang kopplas i hop med föreståndare eller att förestå en sak/företag.

Fler förslag eller tolkningar av andra ord_?

Anonym sa...


Saxat från kommentar på Infowars

Think they switched over the birth certificates to all caps these days now and also include your bond # on them just like the SSN card.

The birth certificate is evil itself and I think you are giving to much credit to it. You don't need one, and that is the tool they use to create all other fraudulent ID's from. Remember that little line on the birth certificate that states this is not to be used as an identifier? Then the government goes out and creates ID's based of the birth certificate(fraud). What we can take from that is that your state ID, driver license, SSN, any form of identification that is government issued is based of the birth certificate. So when they want that piece of ID to see who you are, you are now brought into the fraud game. Have fun playing!


2 △ ▽

KentB sa...

När det gäller lagen och lagspråk, så är det ett större ämne än vad jag vill täcka i denna blogg. Föreslår Vaken.se forum för detta.

När det gäller "förstå" och "understand" så vill jag först säga att jag aldrig hittat i en Engelsk Juridisk Ordbok denna definition som säger att det betyder "Stå under", och jag gillar inte att agera på hörsägen - även om detta mycket troligt är sant.

Men detta kort kan spelas på många sätt. Om en polisman eller domare frågar om man förstår - svara Nej.

Personligen förstår jag inte hur en annan människa eller än mindre en papperskonstruktion såsom en regering, kommun, poliskår eller domstol har någon som helst rätt att säga vad en annan människa måste göra?
Är vi inte alla födda med lika fri- och rättigheter? Försöker du förslava mig genom att påtvinga mig en roll jag inte medvetet och frivilligt valt att spela?
Och liknande frågor.

Kanske borde jag gör en flik med enkla saker man kan ta upp med en domstol eller polisman.

I Sverige har vi inte Födelsecertifikat vad jag förstår.

Det verkar som om vår juridiska person skapas när skukhuset eller banrmorskan rapporterar fördseln. Sverige erkänner tydligen inte levande människor som suveräna individer, utan vill bara ha med dem att göra spelande rollen av den juridiska personen.

Betyder det att levande människor av det påtagliga nuniversumet inte existerar i Sverige? Det beror på vilket Sverige vi talar om. Talar vi om den landmassa som folk i vardagligt tal kallar Sverige, så finns de.
Talar vi om det av människan skapade samhället/företaget som bedriver verksamhet som "Sweden, Kingdom of" och vilket är registrerat utomlands någonstans, så är det riktigt. Det verkliga kan inte ses inom en fantasivärld. Människor är verkliga - detta Sverige är inte verkligt. Det existerar endanst i våra huvuden och på papper.

Anonym sa...

För att segra måste man förstå sin opponent, och dennes tankevärld.

För den sakens skull behöver man inte dras in i densamma.

Anonym sa...

Hur psykopater fungerar
https://www.youtube.com/watch?v=gF4yR7A-cAc