lördag 15 mars 2014

Konspirationer

Jag har just lagt till en ny sida till den här bloggen. Se ovan.

Jag har inte velat gå in på alla de saker som faller under denna rubrik, och har bara berört ämnet i vissa av mina inlägg.

Skälen för detta är många.

Det här är en blogg för dem som inte med lätthet kan följa med på engelska. Och det mesta och bästa materialet tycks finnas på engelska, i ämnet.

Det finns så många åsikter och olika skildringar om vad som hänt och vem eller vad som ligger bakom allt som givit oss den värld vi har idag.  De kan inte alla ha rätt. 

Trots att denna information har ett visst bakgrundsvärde, så är vi när allt kommer omkring här och nu
Det finns de som tror att bara för att en Kung eller en Påve en gång i tiden anbefallde att han ägde hela världen, eller något liknande, så är vi idag, vår mark eller våra ägodelar, på grund av detta, fortfarande ägda av Vatikanen eller ett Kungahus.  Hur ologiskt är inte detta?
Gå in på ett mentalsjukhus och du kommer kanske att hitta någon som är övertygad att han är världens härskare och som säger så hela tiden. Betyder detta att han verkligen är det?

Men som sagt, jag anser att denna information har ett visst värde i vår förståelse av hur vi hamnat i den smet vi sitter i. Därför har jag lagt in sidan ovan om Konspirationer.

Jag tackar för "Zevus Mindus" (facebooknamn) för att jag får publicera denna artikel och för hans arbete i att sammanställa den.

Om jag hittar mer bra material på svenska så kommer jag att lägga in det på den sidan.  Jag är tacksam för förslag.


Inga kommentarer: